УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПУБЛІЧНИХ СЛУЖБОВЦІВ В УКРАЇНІ: ПРИКЛАД ПОЛЬЩІ
Анотація
Стаття присвячена з’ясуванню теоретико-методо- логічних основ професійного розвитку публічних службовців в Україні. У статті доведено, що вимоги, які сьогодні суспільство ставить до професійної діяльності публічних службовців, передбачають не тільки посилення відповідальності та ефективності при її здійсненні, а й постійне підвищення державними службовцями рівня власної професійної кваліфікації. Встановлено, що на сьогодні, професійний розвиток публічної служби має фундаментальне значення в контексті післядипломної освіти державних службовців, адже будь-які політичні стратегії формуються та реалізовуються через призму людини. Окреслено розгляд професійного розвитку, як: системно-організований процес безперервного професійного навчання персоналу для підготовки його до виконання нових виробничих функцій, професійно-кваліфікаційного просування, формування резерву керівників та вдосконалення структури персоналу; забезпечення і організацію процесу навчання для досягнення поставлених організацією цілей; удосконалення навичок та вмінь, розширення обсягу знань, підвищення компетенції, схильності до навчання і ентузіазму співробітників на всіх рівнях організації, що сприяє безперервному зростанню. Наголошено на доцільності перейняття практичного досвіду країн Євросоюзу з метою підвищення ефективності реформ, пов’язаних із кадровими процесами, які можна спостерігати в Україні. Проаналізовано базу нормативного права України та Польщі, що врегульовують професійну освіту майбутніх посадовців цих держав. Здійснено детальний опис, зроблено систематизацію видів професійної освіти, яку здобувають державні службовці у Республіці Польща та визначено перелік їх основних цілей. Розроблено рекомендації, що допоможуть, враховуючи досвід Польщі, провести ефективне реформування галузі професійної освіти держслужбовців нашої країни.
Ключові слова: професійний розвиток публічних службовців, професійна освіта, реформа державної служби, кадрове забезпечення органів публічної влади, ефективність державного управління.