АНАЛІЗ ЗМІН У СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ДЕРЖАВНУ СЛУЖБУ В УКРАЇНІ
Анотація
Статтю присвячено аналізу змін у законодавстві України про державну службу і працю, прийнятих у 2015 - 2020 р.р. Розглянуто основні аспекти європеїзації законодавства про державну службу в 2015-2016р.р., модернізації законодавства про державну службу і працю у 20192020 р.р. Аналіз здійснено в контексті сучасного розуміння основних завдань служб управління персоналом в інноваційній організаційній культурі органів публічної влади в Україні.
У статті автор, що оновлення законодавства про державну службу в 2015-2016р.р. на хвилі синергії європеїзації, цивілізаційних прагнень українського суспільства, генерованих подіями Революції Гідності 2013-2014 р.р. є прогресивною реформою публічного управління, яка закладала системний фундамент та правильний вектор для розвитку публічного сектору в Україні.
Модернізація законодавства про державну службу і працю у 2019-2020 р.р., яка відбувається внаслідок зміни політичного керівництва країни в результаті президентських і парламентських виборів 2019 року, пов’язана як позитивними тактичними змінами щодо оптимізації алгоритмів кадрового адміністрування в системі управління персоналом, так і з стратегічними ризиками відходу від демократизації процедур захисту професійних прав державних службовців, надмірного розширення прав роботодавця щодо припинення державної служби, які межують з порушенням фундаментального принципу державної служби щодо її стабільності. Але зауважено, що в законодавстві про державну службу досі існують технічні неузгодженості, які створюють проблеми його імплементації та потребують негайного виправлення.
Парадигма щодо ролі, структури і функціоналу служби управління персоналом державного органу потребує кардинального оновлення з метою забезпечення належної ефективності управління людським капіталом.
Трансформація публічного сектору України від постто- талітарного державного устрою до цивілізованих стандартів розвинених демократій відбувається хаотично, без визначення державою візії, концепції, стратегії реформ публічного управління. Сутність цих реформ варіюється від кар’єрної до посадової моделі комплектування публічної служби, все ще перебуваючи у рамках моделі класичної бюрократії з елементами New public Service за структурно-параметричним аналізом моделей публічної служби, які значно відстають від актуальних нині Post-NPS та партнерської моделі публічної служби.